[thim-heading title=”سوالات” main_title=”متداول” title_uppercase=”” sub_heading=”به تمام سوالات شما پاسخ میدهیم” clone_title=”” line=”” text_align=”text-center”]

شرکت کننده

ابتدا باید در سایت سامانه آموزش عضو شوید و سپس بلیت وبینار مورد نظرتان را خریداری کنید. فقط عضویت در سامانه آموزش به منزله ثبت نام شما در وبینار نیست و مراحله زیر را به ترتیب طی کنید. ابتدا بلیت مورد نظر خود را انتخاب کرد و بر روی تکمیل خرید کلیک کرده در این مرحله وبینار وارد سبد خرید شما میشود و در اینجا گزینه پرداخت را زده و به درگاه پرداخت متصل شده و بعد از پرداخت خرید شما با موفقیت انجام شده را مشاهده مینماید و در نهایت گزینه ورود به پنل را زده تا فرآیند خرید شما کامل شود.
برای یک وبینار ۹۰ دقیقه ای حداکثر ۲۰۰ مگابایت از حجم اینترنت شما مصرف خواهد شد که این تقریبا معادل یک ویدئوی با کیفیت ۱۰ دقیقه ای است.
زمانی که می خواهید در وبیناری ثبت نام کنید، در توضیحات بلیت نوشته شده است که آیا ویدئوی وبینار در اختیارتان قرار داده می شود یا نه. اگر بلیتی که خریدای می کنید شامل ویدئوی وبینار نباشد شما نمی توانید ویدئو را بعدا دانلود کنید و حتما باید در وبینار آنلاین شوید.
اگر خرید شما تکمیل نشده باشد وبینار در این بخش قرار نمیگیرد. حتما بررسی کنید که آیا تا مرحله آخر خرید، یعنی رفتن به درگاه و پرداخت آنلاین رسیده اید یا خیر. بعد از پرداخت گزینه ورود به پنل را بزنید.
اضافه کردن وبینار به سبد خرید به منزله تکمیل شدن خرید نیست. بلکه باید بر روی تکمیل خرید کلیک کنید و پرداخت آنلاین را انجام دهید.
در این مواقع هزینه ای که پرداخت کرده اید به حساب ما واریز نشده است. در این صورت مبلغ پرداختی شما توسط درگاه بانکی مورد نظر حداکثر طی ۷۲ ساعت به حساب شما بازگشت داده می شود. برای اینکه مطمئن شوید پرداخت شما درست بوده یا نه حتما این مورد را از طریق تیکت برای ما ارسال کنید تا بررسی کنیم.
برای شرکت در وبینار باید وارد پنل کاربری تان در سامانه آموزش شوید واز بخش «وبینارهای خریداری شده من» بر روی گزینه «ورود به وبینار» کلیک کنید تا به صورت خودکار وارد وبینار شوید.در پنل کاربری تان در سامانه آموزش ، راهنمای حضور در وبینار قرار دارد.
گاهی اوقات ممکن است این پیام برای شما نمایش داده شود. در این صورت به جای یوزرنیم آدرس ایمیل تان و به جای پسورد شماره موبایلتان (همراه با صفر اول) آن بنویسید. توجه کنید ایمیل و شماره ای که موقع ثبت نام نوشته اید را باید وارد کنید نه ایمیل و شماره دیگری را.
در هنگام بروز مشکل حتما با شماره پشتیبانی وبینار که در قسمت «وبینارهای خریداری شده من»، پایین وبینار مربوطه نوشته شده است تماس بگیرید تا راهنمایی تان کنند و وبینار را از دست ندهید.
وارد پنل کاربری تان شوید، از بخش «وبینارهای خریداری شده» با انتخاب وبینار مور نظر، بر روی گزینه «دانلود پیوست» کلیک کنید.
همه سخنرانان فایل ارائه را در اختیار شرکت کننده قرار نمی‌دهند. اگر این گزینه برای شما نمایش داده نمی‌شود یعنی سخنران فایل ارائه را قرار نداده است.
زمانی این اتفاق می افتد که شما آدرس ایمیل تان را به اشتباه نوشته باشید. همچنین ممکن است پوشه ایمیل شما پر شده باشد و امکان دریافت ایمیل های جدید فراهم نباشد.
در صفحه اول پنل فقط آخرین وبینارهایی که خریده‌اید نمایش داده می شود برای مشاهده لیست همه وبینارها بر روی گزینه «مشاهده همه» کلیک کنید.
وارد پنل کاربری تان شوید و از بخش «اعتبار شما» گزینه «افزایش اعتبار» را انتخاب نمایید و کیف پولتان را به هر اندازه که می خواهید شارژ کنید.
می توانید وارد صفحه اصلی سایت شوید و در بخش انتهایی صفحه، بروی گزینه عضویت در خبرنامه کلیک کنید.
برای ورود باید آدرس ایمیلی را بنویسید که در زمان ثبت نام وارد کرده اید. بسیاری از دوستان با ایمیل دیگری در سامانه آموزش عضو شده اند و قصد ورود با یک ایمیل دیگر را دارند. یا حتی ممکن است شما دو اکانت با دو آدرس ایمیل متفاوت داشته باشید و رمز ورود را جابجا وارد کنید. در این حالت بهتر است از گزینه بازیابی رمز عبور استفاده کنید.
میتوانید بر روی گزینه «بازیابی رمز عبور» کلیک کنید و آدرس ایمیلی که با آن در سامانه آموزش ثبت نام کرده بودید را بنویسید.
ابتدا وارد پنل کاربری خود شوید و از طریق منو ویرایش پروفایل من را انتخاب نمایید و ایمیل و رمز عبور خود را ویرایش کنید.

برگزار کننده

سامانه آموزش علاوه بر دارا بودن نشان اعتماد الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و نشان ساماندهی وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات، با ۶ سال تجربه و فعالیت و برگزاری بیش از هزاران وبینار و صدها برگزارکننده رویداد آنلاین و همکاری با ده ها سازمان و موسسه معتبر یکی از رسانه های اصلی و شناخته شده آموزش و تولید محتوای وبیناری است. گواه این حرف برندهایی هستند که از خدمات ایسمینار استفاده کرده اند همچون روزنامه دنیای اقتصاد، فرادرس، دانشگاه آزاد اسلامی، صندوق نوآوری و شکوفایی، دیجی کالا، اخبار رسمی، آی‌کن و …
اول در سایت سامانه آموزش عضو شوید. عضویت رایگان است. سپس در سایت بر روی گزینه ایجاد وبینار جدید کلیک کنید و اطلاعات وبینارتان اعم از عنوان وبینار، سرفصل‌ها، بلیت‌ها و … را بنویسید.
در سامانه آموزش امکان استفاده از نرم افزار Adobe Connect و Skyroom را برای شما فراهم کرده‌ایم.
هزینه اولیه‌ای که برای برگزاری وبینار باید پرداخت کنید مربوط به استفاده از نرم افزار وبینار است که این هزینه براساس هر دقیقه محاسبه می‌شود که با توجه به استفاده از نرم افزار ادوبی کانکت تا ۱۰۰ نفر کاربر آنلاین به صورت همزمان دقیقه 400 تومان تا ۲۰۰ نفر کاربر آنلاین دقیقه 700 تومان تا ۳۰۰ نفر کاربر آنلاین دقیقه 1100 تا 400 نفر کاربر آنلاین دقیقه 1700 تومان است. و نرم افزار اسکای روم تا ۱۰۰ نفر کاربر آنلاین به صورت همزمان دقیقه 500 تومان تا ۲۰۰ نفر کاربر آنلاین دقیقه 800 تومان تا ۳۰۰ نفرکاربرآنلاین دقیقه 1200 تومان و تا 400 نفر کاربر آنلاین دقیقه 1800 است. به طور مثال اگر یک وبینار یک ساعته با ظرفیت 100 کاربر آنلاین در ادوبی کانکت برگزار شود هزینه نرم افزار 24000 تومان و با همین ظرفیت در اسکای روم 30000 تومان میباشد. در حال حاضر کارمزدی از مبالغ پرداخت شده توسط ثبت نام کنندگان کسر نمی شود.
بله، شما برای برگزاری وبینار به صورت رایگان باید هزینه‌ای نرم افزار را پرداخت نمایید.
برخی از ویژگی های نرم افزار اسکای روم: نیاز به نصب نرم‌افزاری ندارد هم برای شرکت کننده و هم مدرس مشکل ضبط وبینار (نیاز به نصب جداگانه یک افزونه دارد) کیفیت بد لحظه‌ای صدا در برخی موارد (زیاد آزاردهنده نیست) نیاز به اینترنت به مراتب بهتر نسبت به ادوبی کانکت دارد حداقل ۱٫۵ برابر. برخی از ویژگی های نرم افزار ادوب کانکت: نیاز به نصب نرم‌افزار دارد هم برای شرکت کننده و هم مدرس ضبط اتوماتیک فقط با یک کلیک حرف ی در نوشته‌های فارسی اگر عربی نباشد کلمه بهم ریخته نشان داده می شود در چت باکس در موبایل حروف فارسی به هم ریخته نمایش داده می شود.
شما حداکثر 2 روز پیش از برگزاری وبینار می توانید وبینارتان را در ایسمینار ثبت کنید. به دلیل اینکه شما بتوانید زمان کافی برای اطلاع رسانی وبینارتان و جذب مخاطبان داشته باشید و همچنین نحوه کار کردن با نرم افزار را یاد بگیرید و از بابت بخش های فنی وبینار خیالتان راحت شود
بله. در هنگام ثبت وبینارتان، از بخش جلسات می توانید هر تعداد جلسه که می خواهید برای آن تعریف و برای هر یک ساعت و تاریخ برگزاری را نیز مشخص کنید.
برای برگزاری وبینار باید نرخ آپلود اینترنت تان بالا باشد. برای محاسبه نرخ آپلود اینترنت می توانید از سایت speedtest استفاده نمایید. حداقل نرخ آپلود اینترنت باید ادوبی کانکت حداقل 100Kb/s و اسکای روم حداقل 150Kb/s باشد.
برای برگزاری وبینار باید نرخ آپلود اینترنت تان بالا باشد. برای محاسبه نرخ آپلود اینترنت می توانید از سایت speedtest استفاده نمایید. حداقل نرخ آپلود اینترنت باید ادوبی کانکت حداقل 100Kb/s و اسکای روم حداقل 150Kb/s باشد.
برای برگزاری وبینار باید از لپ تاپ استفاده کنید چون بر روی لپ تاپ هم وب کم قرار دارد و برای پخش صدا هم می توانید از میکرفون لپ تاپ استفاده کنید. در صورتی که از کیفیت صدای میکروفون لپ تاپ راضی نیستید می توانید از هندزفری موبایل یا هدست هم استفاده کنید.
برای تسلط بیشتر هنگام سخنرانی و تدریس در وبینار به شما پیشنهاد می کنیم که از لپ تاپ استفاده کنید که هم بتوانید بهتر وبینار را مدیریت کنید و هم وبینار را ضبط کنید.
کاربران با استفاده از موبایل، تبلت و کامپیوتر می‌توانند در وبینار شرکت کنند. همچنین می توانند با سیستم عامل IOS و Android نیز در وبینار شرکت کنند.
کاربران ابتدا باید در وبینار شما ثبت نام کنند و حتما باید صفحه راهنمای حضور در وبینار را به صورت کامل مطالعه نمایند. در روز برگزاری وبینار، نیم ساعت پیش از آغاز وبینار باید وارد پنل کاربری‌شان در سامانه آموزش شوند و از بخش «وبینارهای خریداری شده من» بر روی گزینه «ورود به وبینار» کلیک کنند تا به صورت خودکار وارد محیط وبینار شوند.
بله، شما در زمان ایجاد وبینار می توانید گزینه رویداد خصوصی را انتخاب کنید. بعد از ثبت و انتشار وبینار در سامانه آموزش، فقط افرادی می توانند صفحه رویداد شما را ببینند که شما لینک صفحه وبینار را در اختیارشان قرار داده باشید.
با انتخاب همکاری در فروش، سامانه آموزش در برخی از کانال های تبلیغاتی شامل (ریتارگتینک، بنر و برخی تبلیغات عمومی) اقدام به تبلیغ می کند این تبلیغات برای شما هزینه ای ندارد فقط در صورتی که فروشی از این طریق انجام شود 50% کارمزد بابت هزینه تبلیغات از بلیت فروش رفته کسر خواهد شد. لازم به ذکر است لیست همه خرید ها به صورت شفاف قابل رصد است.
در صورتی که قصد تغییر تاریخ وبینار را داشته باشید باید حداکثر ۱ روز قبل از زمان برگزاری وبینار به ایسمینار و ثبت نام کنندگان اطلاع دهید. هر برگزارکننده و مدرس وبینار تنها ۱ بار می تواند تاریخ وبینار را تغییر دهد.برای تغییر تاریخ وبینار باید وارد «پنل کاربری» شوید و تیکت پشتیبانی به دپارتمان برگزاری وبینار ارسال کنید و تاریخ جدید را اعلام نمایید. در صورتی که برای تاریخ فعلی وبینارتان افرادی ثبت نام کرده اند شما موظف هستید حداکثر ۱ روز قبل از تاریخ فعلی، تاریخ جدید را به آن ها اطلاع دهید و در صورت عدم موافقت آنها با تاریخ جدید بایستی تمام مبلغ دریافتی از کاربران به آن ها عودت داده شود.
بله بعد از برگزاری وبینار می توانید ویدئوی ضبط شده آن را در وب سایت سامانه آموزش برای فروش قرار دهید. و از این طریق نیز درآمد کسب کنید.
بله در هنگام ثبت وبینار جدید می توانید برای وبینارتان یک مدرس اصلی و چندین مدرس فرعی تعیین کنید.
سامانه آموزش برای فروش ویدئو وبینار 50 درصد کارمزد از فروش ویدئو دریافت میکند.
برگزارکننده می تواند بعد برگزاری وبینار از بخش مالی در پنل مدیریت وبینار، درخواست تسویه حساب دهد. ایسمینار مبالغ دریافتی بابت فروش بلیط وبینار را تا ۷۲ ساعت کاری(شنبه تا چهارشنبه) پس از دریافت درخواست تسویه حساب به حساب مدیر وبینار پرداخت می کند.
تسویه درآمد حاصل از فروش ویدئوها یک بار در ماه انجام می شود و باید مبلغ حساب شما حداقل 50 هزار تومان باشد.
بعضی اوقات ممکن است شما وبینارتان را به صورت پیش نویس در پنل کاربری تان ذخیره کرده باشید و برای ما ارسال نکرده باشید که در این صورت باید گزینه «ثبت و ارسال برای تایید» را انتخاب نمایید تا وبینار شما برای بررسی به دست ما برسد.بعضی اوقات نیز وبینار شما به دلیل کافی نبودن و یا ناقص بودن اطلاعات منتشر نمی شود و دلیل رد شدن آن نیز برای شما ارسال می شود تا اصلاح و برای بررسی مجدد ارسال نمایید.
بعضی اوقات ممکن است شما وبینارتان را به صورت پیش نویس در پنل کاربری تان ذخیره کرده باشید و برای ما ارسال نکرده باشید که در این صورت باید گزینه «ثبت و ارسال برای تایید» را انتخاب نمایید تا وبینار شما برای بررسی به دست ما برسد.بعضی اوقات نیز وبینار شما به دلیل کافی نبودن و یا ناقص بودن اطلاعات منتشر نمی شود و دلیل رد شدن آن نیز برای شما ارسال می شود تا اصلاح و برای بررسی مجدد ارسال نمایید.
به محض پرداخت صورت حساب وبینارتان فعال میشود و از پنل کاربری بخش “وبینار های ایجاد شده ی من” می‌توانید بعد از نصب نرم افزار وبینار، بر روی دکمه‌ی “ورود به وبینار” کلیک کنید و وارد محیط برگزاری وبینار شوید.
شما در زمان ثبت وبینار و در زمان تعریف مدرس ایمیل ایشان را وارد می کنید و بعد از ثبت یک ایمیل از طرف سایت برای مدرس ارسال می شود که حاوی اطلاعات ورود به وبینار است. همچنین شما میتوانید لینک ورود مستقیم به نرم‌افزار را برای مدرس ارسال کنید.
از طریق پنل کاربری تان و از بخش ویرایش بلیت ها میتوانید ظرفیت آن را افزایش دهید.
بله این امکان وجود دارد. هزینه مابه التفاوت آن از شما دریافت می شود و ظرفیت کاربران آنلاین را افزایش میدهیم.
شما می‌توانید بلیت وبینار را تا زمان پایان وبینارتان تعریف نمایید. درصورتی که دوره ی آنلاین تعریف کرده اید، تا پایان آخرین جلسه می‌توانید بلیت های خود را باز بگذارید.
اگر بلیتی که برای وبینارتان تعریف کرده اید شامل ارائه ویدئوی وبینار به ثبت نام کنندگان باشد، شما موظف به برگزاری وبینار در تاریخ و زمان مقرر هستید و به هیچ عنوان امکان لغو وبینار را ندارید و بایستی وبینار را برگزار و ویدئوی آن را ضبط کنید.
برای افزایش میزان دیده شدن وبینارتان می توانید از بسته های اطلاع رسانی و تبلیغاتی سامانه آموزش استفاده کنید. ایسمینار به منظور اطلاع رسانی ۳ بسته برنزی، نقره‌ای و طلایی را تدارک دیده که قیمت هر کدام به ترتیب 3۵۰، 7۵۰ و 1.200 هزار تومان است.
بعد از انتشار وبینارتان در سامانه آموزش این امکان وجود دارد. برای خرید باید وارد پنل مدیریت وبینار شوید. پیش از سفارش حتما از تیم بازاریابی سامانه آموزش مشاوره بگیرید تا بسته مناسب را به شما معرفی کنند.
در صورتی که از بسته های تبلیغاتی ما استفاده کنید ما به طور میانگین و به ترتیب ۲۰۰، ۴۰۰ و ۶۰۰ بازدید کننده وارد صفحه وبینار شما در سامانه آموزش می کنیم. نرخ تبدیل ثبت نامی های وبینار شما متغیر است به عنوان مثال تعداد ثبت نامی ها به عواملی همچون قیمت بلیت های وبینار، عنوان وبینار، سرفصل ها و توضیحات آن که چقدر متقاعد کننده هستند و رزومه و تجربه مدرس و … بستگی دارد.
خیر، بسته های اطلاع رسانی فقط برای وبینارهای عمومی قابل استفاده هستند.
۲ روز بعد از ثبت درخواست توسط شما، برنامه زمانی اجرای تبلیغات خدمت شما ارسال می شود.
وبینارهایی در این بخش نمایش داده می شوند که بسته های اطلاع رسانی و تبلیغاتی سامانه آموزش را خریداری کرده باشند.
وبینارهایی که به تازگی در سایت فعال شده باشند به صورت خودکار و رایگان در این بخش نمایش داده می شوند. محدودیت در تعداد نمایش وبینارها در این بخش وجود دارد و به همین علت ممکن است برخی از وبینارها نمایش داده نشود.
بله. درخواست خودتان را از طریق تیکت به واحد بازاریابی ارسال کنید و نام بسته هایی که قصد خریداری آن را دارید بنویسید.
محدودیت در تعداد نمایش وبینارها در این بخش وجود دارد و به همین علت ممکن است برخی از وبینارها نمایش داده نشود.
بله. شما میتوانید با وارد شدن به پنل مدیریت وبینار و از قسمت ویرایش اطلاعات وبینار جلسات مورد نظر را اضافه نمایید.
شما با وارد شدن به پنل مدیریت وبینار و از قسمت پشتیبانی ویرایش پشتیبانی میتوانید از خدمت پشتیبانی ایسمینار استفاده نمایید.
ابتدا باید وارد پنل مدیریت وبینار مربوطه شوید و از قسمت ویرایش اطلاعات وبینار، اصلاحات مورد نیاز را انجام دهید.
بله. این امکان وجود دارد تنها کافی است وارد پنل مدیریت وبینار شده و از قسمت ویرایش اطلاعات وبینار گزینه ویرایش مدرس ها را انتخاب و مدرس جدید را تعریف نمایید.

جواب را پیدا نکردید؟